Jak reklamovat zboží

Záleží na tom, co chcete reklamovat, jaká je záruka a jaký je důvod pro reklamaci. Ale když si to shrneme, tak všeobecný postup je tento:

Nejprve si zjistěte podmínky reklamace, zkontrolujte záruční lhůtu, obvykle bývá 24 měsíců. Reklamace se vztahuje na vady ne na poškození způsobené nesprávným používáním.

Připravte si účtenku o koupi, záruční list a klidně vadný výrobek i vyfoťte.

Reklamaci podejte osobně nebo zboží zašlete pomocí pošty, přiložte průvodní dopis s popisem problému.

Prodejce by měl reklamaci vyřídit do 30 dnů. Pokud se tak nestane, měl by vám vrátit peníze.

Může se ale stát, že prodejce se nebude chtít postavit k reklamaci čelem a bude se zdráhat nebo rovnou reklamaci zamítne. Tady je doporučení obrátit se na Českou obchodní inspekci.